zondag 10 oktober 2010

هنر شاد زیستن

هنر شاد زیستن 
به نظر من شاد زیستن یک هنر است، که انسان از کهن با  آن مشکل داشته. در فلسفه های گوناگون، ادیان، دانشمندان، محققان جامعه   شناسی دیدگاه های  گوناگون در این باره داشته اند و هم اکنون نیز دارند 
گروهی می پندارند که شادی سبکی است و خشونت و عصبانی و اهرمنی بودن نشانی بلوغ ذهنی بشر. ما این گونه برخورد ها را بیشتر در جامعه هایی که رشد نکرده اند و یا در حال رشد هستند می بینیم  
پیدا کاردن راه شاد زیستن در زندگی من مانند خیلی از انسانها مهم بوده و هنوز هم مهم هست. من هر روزه در این باره می اندیشم، دانش پژوهی می کنم. و فکر می کنم که این کار برای من دست آوردهایی نیز داشته است: من انسان شادی هستم، علی رقم  همه دشواریهای زندگی 
بیشترین کسی که به من شاد زیستن را آموخت؛ بزرگ آموزگار اشو زرتشت بود. دوست دارم که در وبلاگم پس از این بیشتر از دیدگاههای اندیشه اشویی بگویم  و از زرتشت
به  جز این روش های بسیار ساده ایی هست که می توان با آن روشها کیفیت زندگی را بالا برد، حتا شاید هم کمیت زندگی را؟؟ کی میدونه 
در نهایت برای همه آرزوی آرامش، لبی خندان و دلی شاد می کنم    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten